×

Dlaczego warto inwestować w profesjonalną identyfikację wizualną firmy?

/ / Blog, Kreacja Marki

Łatwość zapamiętania i rozpoznawalność – to kluczowe cechy, jakie powinna posiadać marka. Właśnie dzięki nim staje się ona domyślnym wyborem klientów. Kto o nie nie zadba, znika w zalewie innych produktów i usług. Kto ich dopilnuje, wygrywa. Jak o nie zadbać?

Dobrze wykonana identyfikacja wizualna sprawia, że produkty są łatwiejsze do znalezienia na sklepowej półce, materiały promocyjne momentalnie są rozpoznawane, a logo po prostu zapada w pamięć.

Dlaczego to tak cenne? Przypomnij sobie, ile razy zdarzyło Ci się, że przy wyborze produktu lub usługi kierowałeś się tym, czy znasz daną firmę? Ile razy było tak, że rozważając zakup, od razu myślałeś o konkretnej marce? To samo może dziać się z Twoją marką.

Identyfikacja wizualna to nie tylko logo

Logo jest ważne, ale nie jest ono jedynym elementem wizualizacji firmy. Jeżeli chcesz, aby Twoja komunikacja marketingowa była wewnętrznie spójna, zadbaj o to, by określono podstawową paletę barw używaną w firmowych materiałach, stworzenie szablonu wizytówek i papieru firmowego i faktur, szablony ofert i prezentacji itp. Dodatkowo, jeżeli posiadasz pojazdy służbowe, możesz rozważyć wzór graficzny służący do ich oklejania.

Dlaczego nie warto oszczędzać na wizualizacji?

Jeżeli postanowisz zaoszczędzić na identyfikacji wizualnej, ryzykujesz, że nie będzie ona wykonana profesjonalnie. Tanie kreacje często wiążą się z wykorzystaniem szablonów graficznych, a tym samym zbyt duże podobieństwo do istniejących już wzorów. Co więcej, ryzykujesz, że wykonawca nie poświęci zbyt dużo czasu na opracowanie projektu. Tym samym nie będzie on tak przemyślany, jak być powinien.

Co zyskujesz, jeżeli zamiast prostych rozwiązań wybierzesz profesjonalne projektowanie identyfikacji wizualnej? Przede wszystkim doświadczeni graficy zaczynają tego typu prace od analizy rynku. Chodzi o to, by gotowa wizualizacja nie tylko ładnie wyglądała, ale też była przekonująca dla Twoich klientów.

Profesjonaliści dbają też o to, by przygotowane wzory dobrze prezentowały się na różnym tle. Tak, aby nie okazało się, że w niektórych sytuacjach stracą na czytelności.

Jak kontrahenci reagują na identyfikację wizualną?

Rozpoznawalność to nie wszystko. Identyfikacja wizualna wpływa na to, jak Twoi klienci i kontrahenci postrzegają Twoją markę. Szczególnie istotne jest to w pierwszym kontakcie.

Dobrze zaprojektowana wizualizacja może już na starcie wzbudzić skojarzenia, o które Ci chodzi – ekskluzywność, profesjonalizm, a może przeciwnie – rozrywkowość. Co więcej, jeżeli wizualizacja faktycznie będzie konsekwentna, zbudujesz wizerunek firmy, która dba o każdy szczegół, nic nie pozostawiając przypadkowi.

Co więcej, w przypadku porównywania ofert różnych firm, właśnie wcześniej zbudowane skojarzenia mogą być decydujące. W końcu firmy, które nie potrafią zadbać o własny wizerunek, nie są zbyt wiarygodne. Te, które budują go perfekcyjnie – wręcz przeciwnie.

WSPÓŁPRACUJ Z NAMI

Zrobimy wszystko, aby Twój projekt wyróżniał się na tle konkurencji!

TOP