×

Kiedy warto odświeżyć logo?

/ / Blog, Kreacja Marki

Kiedy warto odświeżyć logo?

Po co tworzyć nowe logo, jeżeli od lat z powodzeniem używa się innego? Istnieje ku temu wiele powodów. Pozwól, że przedstawimy Ci kilka sytuacji, w których taka zmiana może prowadzić do wzmocnienia wizerunku.

Podkreślenie rozwoju

Jeżeli firma działa naprawdę długo, a mimo to od samego początku posługuje się jednym i tym samym logiem, może budować wizerunek „tradycyjnej”. Rzecz w tym, że przymiotnik ten równie dobrze może się kojarzyć z „pozostawaniem w miejscu” – a tego chyba wolisz uniknąć.

Zmieniając stare logo, nie tylko sygnalizujesz rozwój, ale też masz okazję do zaakcentowania zmian, jakie zaszły od momentu założenia firmy, na przykład wejście w zupełnie nowe branże.

Zmiana wizerunku

Możliwe, że wraz z rozwojem Twoja firma zupełnie zmieniła strategię. Być może kiedyś celem były skojarzenia z tanimi usługami, a obecnie
z bezpieczeństwem. Możliwe, że początkowo marka miała być „rozrywkowa”, a aktualnie powinna kojarzyć się z dobrami luksusowymi.
W każdym z tych przypadków warto pomyśleć o redesignie logo.

Zauważ, zmiana nie tylko sprawi, że Twój wizerunek będzie bardziej spójny w oczach obecnych klientów. Ogromną zaletą nowego projektu będzie to, że łatwiej dotrzesz do zupełnie nowych odbiorców.

Błędne skojarzenia

Zdarza się, że dotychczasowe logo po prostu kojarzy się inaczej, niż powinno. Być może grafika jest kojarzona z innymi symbolami, niż powinna. Możliwe, że niepotrzebnie przywołuje skojarzenia z wyłącznie jednym obszarem Twojej działalności, mimo że oferta już dawno została rozszerzona. Może to prowadzić do sytuacji, w której klienci będą uciekać do konkurencji, którą wyraźniej kojarzą z czymś, co oferujesz także Ty. Zmiana logo może być w tym przypadku więcej niż wskazana.

Uwspółcześnienie zestarzałego logo

Zdarza się, że choć dotychczasowe logo samo w sobie opiera się na całkiem dobrym pomyśle, to niestety jego forma wygląda nieco przestarzale. W takich przypadkach warto pomyśleć o odświeżeniu grafiki i dopasowaniu jej do aktualnych trendów. Choćby po to, by marka wyglądała bardziej autentycznie.

Uniknięcie negatywnych skojarzeń

Jeżeli Twoje logo pojawiało się w negatywnym kontekście, jego zmiana może być elementem strategii ratowania wizerunku. Warto też zauważyć, że do podobnej sytuacji może dojść wtedy, gdy obecne logo w jakiś sposób przypomina inne, należące do zupełnie niezwiązanej
z nim marki, która budzi wśród konsumentów negatywne konotacje.

Otwarcie się na nowe rynki

To powód często zaniedbywany, a jednak wart uwagi. Jeżeli rozpoczynasz działalność na rynkach zagranicznych, warto pomyśleć o nowym logo, uwzględniającym specyfikę lokalnej społeczności i miejscowe trendy.

Ujednolicenie przekazu

Możliwe, że dotychczasowe logo funkcjonuje w kilku wariantach. Albo zwyczajnie nie pasuje do ogólnej identyfikacji wizualnej firmy. W obu przypadkach zdecydowanie warto pomyśleć o jego zmianie na takie, które będzie współgrało z innymi elementami komunikacji marketingowej, nie budząc przy tym dezorientacji wśród odbiorców.

I wreszcie najważniejsze

Niezależnie od tego, jakie są okoliczności zmiany dotychczasowego logo na nowe, zawsze pojawia się jeszcze jeden istotny powód. Logo warto zmienić na lepsze po to, by poprawić więź z klientami i sprawić, że marka będzie jeszcze lepiej kojarzona. Docelowo przekłada się to na większy zysk, a to jest celem każdej firmy, także Twojej.

WSPÓŁPRACUJ Z NAMI

Zrobimy wszystko, aby Twój projekt wyróżniał się na tle konkurencji!

TOP