×

One Page czy rozbudowany serwis – co lepsze?

/ / Blog, Kreacja Marki

Istnieją dwa podstawowe rodzaje witryn internetowych. Ten częściej spotykany to standardowy serwis wyposażony w podstrony. Alternatywą są strony OnePage, prezentujące wszystkie informacje w obrębie jednej, zazwyczaj długiej podstrony. Co jest lepsze dla Twojego biznesu?

Kiedy postawić na stronę typu One Page?
Strony tego typu są proste – i to jest ich największą zaletą. Decydując się na taką formę witryny, masz pewność, że internauci błyskawicznie zapoznają się z Twoją oferta. Niestety, dzieje się to kosztem ilości treści, jaką możesz wprowadzić na stronę.
One Page sprawdzi się w sytuacji, w której zależy Ci na szybkich konwersjach, często następujących w wyniku spontanicznych decyzji. Jego budowa nie rozprasza internauty i nie pozwala mu wędrować pomiędzy kolejnymi podstronami.
One Page będzie dobrym rozwiązaniem również w przypadkach, gdy strona ma pełnić funkcję rozbudowanej wizytówki, która prezentuje najważniejsze informacje o ofercie.
Niestety, strony typu One Page mają też wady. Ich forma sprawia, że umieszczenie na nich rozbudowanego tekstu przekreśliłoby ich czytelność. Tym samym nie nadają się one do prezentowania informacji o dużej liczbie produktów lub usług.

Kiedy postawić na klasyczną stronę?
Klasyczne serwisy internetowe, posiadające wiele podstron, sprawdzają się w przypadkach, gdy dostarczyć swoim użytkownikom większą ilość informacji, ale nie tylko.
Klasyczne witryny sprawdzają się w przypadkach, gdy posiadasz więcej niż jedną usługę lub produkt. Dzięki większej liczbie podstron możliwe jest kierowanie ruchu pozyskanego w ramach kampanii marketingowych bezpośrednio w miejsce dopasowane do komunikatu reklamowego.
Warto też  zauważyć, że rozbudowane serwisy dużo łatwiej pozycjonować. Kolejne podstrony można optymalizować pod kątem innych słów kluczowych, a duża ilość treści sprzyja budowaniu tak zwanego długiego ogona wyszukiwania (long tail), czyli widoczności strony w Google pod niszowymi i doprecyzowanymi frazami.

No to co lepsze?

Podsumowując – strony One Page sprawdzają się w przypadku, gdy zależy Ci na krótkiej prezentacji oferty i szybkich, spontanicznych konwersjach. Z kolei klasyczne witryny zbudowane z wielu podstron są lepiej dostosowane do prezentowania większej liczby usług, bardziej rozbudowanej treści. Co więcej, sprzyjają one działaniom SEO i ułatwiają prowadzenie kampanii e-marketingowych.

WSPÓŁPRACUJ Z NAMI

Zrobimy wszystko, aby Twój projekt wyróżniał się na tle konkurencji!

TOP